rendered paste body#ubuntu.fi @ QuakeNet
--- Day changed pe helmi 23 2007
00:16 < Basher> Mulle on muodostunu vesiriippuvuus :|
00:16 < Basher> Tai nesteriippuvuus oikeestaan
00:16 < Basher> Ja ilmaa on kans pakko saada :S
00:17 < [VPEN]hilipatti> wtf
00:17 < [VPEN]hilipatti> kandee äkkii vierottautuu
00:18 < Basher> joo, ajattelin kans
00:18 < Basher> Täs on jo monen vuoden putki päällä
00:19 < [VPEN]hilipatti> miten voi juoda vettä
00:19 < [VPEN]hilipatti> lämmin vesi oksettaa ja kylmä on iha kohtuullist mut pahan makusta ja siit tulee heti jano, tai kurkkuun joku paska fiilis
00:20 < [VPEN]hilipatti> vaik jois joku 4590095 lasia niin ei tuu sama fiilis ku jostain limust
00:20 < Basher> lol
00:21 < Basher> Vettä on kiva juoda
00:21 < Basher> kusella käyminen vaan vituttaa
01:02 -!- _GoRDoN_ [~heikki@line-4946.dyn.kponet.fi] has quit [Read error: Operation timed out]
01:22 -!- [VPEN]hilipatti is now known as hilipatti^nukku
01:22 -!- mode/#ubuntu.fi [-b *^*!*@*] by Q
01:22 -!- hilipatti^nukku was kicked from #ubuntu.fi by Q [You are BANNED from this channel.]
01:22 -!- mode/#ubuntu.fi [+b *^*!*@*] by Q
01:31 -!- potkupau1ku is now known as potkupaukuis
01:34 < HeGeX> mitä pahaa kusella käymisessä ? :D vähän ku röökitauko :P
01:46 < proton> saa olla aika pieniä laseja jos meinaa vettä juoda noin paljon
01:46 < proton> vesi on myrkyllistä suurina annoksina
01:49 -!- sleksa [~leo.hamal@dsl-hkigw7-fecadc00-171.dhcp.inet.fi] has quit [Signed off]
01:50 <@strawf> mäkin juon nykyään aika paljon vettä :|
01:52 < proton> http://www.itviikko.fi/page.php?page_id=46&rss=&news_id=20071104
01:53 < proton> Kuollut Jennifer Lea Strange joi kilpailussa arviolta lähemmäs kahdeksan litraa vettä voittaakseen Nintendon uuden Wii-pelikonsolin lapsilleen. Kuolinsyyntutkijan ensiraportin mukaan menehtyminen näytti johtuneen vesimyrkytyksestä.
01:53 < proton> 8 litraa, ei edes kuulosta paljolta
01:54 < proton> http://www.itviikko.fi/page.php?page_id=46&news_id=20071774
01:54 <@strawf> hmmm
01:55 < proton> http://www.itviikko.fi/page.php?page_id=46&news_id=20071547
01:55 < proton> Sacramento Bee-lehden mukaan eräs kuuntelija oli soittanut ohjelman tekijöille ja varoittanut kilpailun vaaroista.
01:55 < proton> Yksi juontajista totesi kylmästi, että "tiedämme vaaran". Toinen juontajista kertoi, että "osallistujat allekirjoittavat sopimuksen, emmekä me ole vastuussa".
01:55 < proton> Edelleen ohjelman tekijät kyselivät kilpailijoilta, "onko joku kuolemassa". - Täällä on yksi kaveri juuri menehtymäisillään, yksi kilpailijoista huusi.
01:55 < proton> - Varmista, että hän on allekirjoittanut sopimuksen, juontaja vastasi.
01:55 < proton> aika kylmää
01:55 -!- sleksa [~leo.hamal@dsl-hkigw7-fecadc00-171.dhcp.inet.fi] has joined #ubuntu.fi
01:55 <@strawf> on kyl
01:55 -!- sleksa [~leo.hamal@dsl-hkigw7-fecadc00-171.dhcp.inet.fi] has quit [Read error: EOF from client]
01:55 <@strawf> mut ei se juojakaan mikään erityisen fiksu ole
01:56 < proton> no mut mieti nyt, ei tavallinen ihminen voi tietää vettä myrkylliseksi
01:56 < proton> ei tommonen tulis mieleenkään
01:56 < proton> jos mun pitäis ottaa osaa johonki juontiskabaan niin joku 10 litraa ei vielä kauheesti kummastuttais
01:57 <@strawf> nojoo, riippuu vähän millai sen on juonu
01:57 < proton> joskus kun olin vielä teini-iässä, meillä oli tapana ottaa viikonloppuisin oluenjuontiskaboja
01:57 <@strawf> tossa kai tasasin väliajoin
01:57 < proton> koppa keskiolutta tunnissa
01:57 < proton> se on 7,2 litraa
01:57 <@strawf> mitä helvettiä :D
01:58 < Basher> :D
01:58 < proton> onnistuneesta suorituksesta palkinnoksi oluiden lisäksi tietty, tuli muiden kustantamana pullo koskenkorvaa
01:58 < proton> itse muistan suoriutuneen tuosta ainakin kolmesti
01:58 < Basher> :DDDDDD
01:58 < proton> useinmiten se meni kuitenkin laatanheitoksi
01:58 <@strawf> sen jälkeen et kauheasti muista?
01:58 < proton> ei vaan siis oon mä varmaan kymmenesti tuon tehnyt onnistumatta
01:58 <@strawf> :)
01:58 < Basher> Täytyy kokeilla joskus
01:59 < proton> toinen klassinen skaba on olutnakkikilpailu
01:59 < proton> siinä syödään yksi nakki ja juodaan pullo olutta
01:59 < proton> aina uudet edellisten perään
01:59 < Basher> HeGeX: On se aikaa perseest ravata siellä kokoajan
01:59 < proton> voittaja on se joka jaksaa luonnollisesti pisimpään
01:59 < Basher> ^^
01:59 <@strawf> tuon kisan tienkin
01:59 <@strawf> ja siitä on olemassa joku vichyversiokin
02:00 < Basher> Mut jos jatkais vaik animee-->
02:01 <@strawf> onkohan noilla elektrolyyteillä mitään tekemistä suolojen kanssa :S
02:01 <@strawf> en juurikaan oo kemiaa lukenut
02:02 < HeGeX> mitä vittua :DD oliks toi wii/vesijuttu jenkeis
02:02 < HeGeX> meinaa suomes tollanen ei menis läpi vaikka kirjottaisit mitä sopimuksia
02:03 <@strawf> jenkkien lippu tossa ainaki oli
02:03 -!- McLeso [~sipe@dsl-tkubrasgw1-fe23fa00-61.dhcp.inet.fi] has quit [Signed off]
02:03 < HeGeX> en oo kyl varma, varmaa löytyy jostai jenkkien perustuslaistaki pykälä johon vois vetoo että toi sopimus on laiton
02:04 <@strawf> ei noi välttämättä oo jenkeissä laittomia
02:04 < HeGeX> asiasta viidentee. päivitin feistyyn just tos pari päivää sit. gnome-panel syö vieläki hurjat 127mb rammia :D
02:04 <@strawf> aika paljonhan siellä nimittäin tuntuu olevan näitä "Otan täyden vastuun teoistani, eikä firmaa xy voida pitää syyllisenä"
02:05 < HeGeX> edgyssä ymmärrän. siinä gnome-panelissa oli ihan todettu vika
02:06 < HeGeX> strawf: joo. suomessaki on tollasia, mutta silti voidaan syyttää esim heitteellejätöstä, kuoleman vaaran tuottamisesta ja aika monesta muusta asiasta
02:06 < HeGeX> en kyl tunne jenkkilän lakeja yhtää. sen verran kumma on se maa :D
02:06 <@strawf> lähinnä noi suomen versiot johtuu siitä et ne sopimukset on luotu firman kotimaan lakien pohjalta
02:07 <@strawf> onhan kaikissa softissakin EULA:t, jotka kuluttaja tyyliin hyväksyy lukiessaan, muttei ne suomessa päde
02:08 -!- tepi_ [~tepi@dsl-aur-fee7de00-157.dhcp.inet.fi] has quit [Read error: Operation timed out]
02:08 -!- tepi_ [~tepi@dsl-aur-fee7de00-157.dhcp.inet.fi] has joined #ubuntu.fi
02:29 < HeGeX> osaako joku sanoa mitä hemmettiä on "icon-theme.cache" ilmeisesti se on pääsyyllinen ku gnome-panel paisuu
02:34 < HeGeX> ilmeisesti meni liian nöröks
02:43 < proton> soot tuunannu sitä liikaa
02:45 < proton> mulla ei ees oo tommosta
02:45 < proton> mut eipä mul oo bubuntuakaan
02:46 < Basher> Vois mennä nukkuu-->
02:46 < proton> eini
02:46 < Basher> Tai äh, mitä turhia
02:47 < Basher> JOs täällä on kerta aktiviteettia
02:49 < Basher> ...
02:49 < Basher> Ei ois pitäny sanoo mitään
02:52 < proton> heheh
02:52 < proton> niin aina
02:55 < Basher> Täytyy ruveta pitämään koneen vieres useita pulloja vettä, ettei tarvii niin lyhyin väliajoin ravata keittiössä
02:55 < proton> heh, haet lidlistä saskiaa
02:56 < Basher> Sit kuolen veden yliannostukseen... ^^
02:56 < proton> valmiiks reiluissa pulloissa
02:57 < Basher> Joo. Vois joku päivä hakee, kunhan saan tän jalan kuntoon
03:02 < Basher> Nyt kyl on pakko mennä unten maille
03:02 < Basher> Nähään taas myöhemmin tänään
03:02 < Basher> ..>
03:02 -!- Basher [~Arttu@olenartu.users.quakenet.org] has quit [Signed off]
06:17 -!- Oz3 [~oz3@a88-113-207-87.elisa-laajakaista.fi] has joined #ubuntu.fi
06:41 -!- evilkin [~peti@85-23-29-34-Torikatu-TR1.suomi.net] has joined #ubuntu.fi
06:43 -!- evilkin [~peti@85-23-29-34-Torikatu-TR1.suomi.net] has quit [Read error: EOF from client]
06:56 -!- adval [~zir@z20.ip4.netikka.fi] has quit [Quit]
07:01 -!- evilkin [~peti@85-23-29-34-Torikatu-TR1.suomi.net] has joined #ubuntu.fi
07:04 -!- Oz3 [~oz3@a88-113-207-87.elisa-laajakaista.fi] has quit [Signed off]
07:09 -!- freq [freq@dsl-olubrasgw1-ff22c100-216.dhcp.inet.fi] has quit [Ping timeout]
07:21 -!- evilkin [~peti@85-23-29-34-Torikatu-TR1.suomi.net] has quit [Read error: EOF from client]
07:25 -!- evilkin [~peti@85-23-29-34-Torikatu-TR1.suomi.net] has joined #ubuntu.fi
07:48 -!- Gagis [~Gagis@Gagis.users.quakenet.org] has joined #ubuntu.fi
07:48 -!- mode/#ubuntu.fi [+o Gagis] by Q
07:58 -!- evilkin- [~peti@193.65.209.161] has joined #ubuntu.fi
08:15 < fysaen> Hemmetti sentään ei toimi niin ei toimi
08:22 -!- Gagis [~Gagis@Gagis.users.quakenet.org] has quit [Signed off]
08:27 -!- hilipatti [~hilipatti@cs169113.pp.htv.fi] has joined #ubuntu.fi
08:27 < hilipatti> http://www.talentum.com/doc.te?f_id=1121205&s=r
08:27 < hilipatti> :D
08:27 < hilipatti> microsoft taas vähä mallintanu
08:38 < hilipatti> 08:59:31 up 2 days, 18:39, 3 users, load average: 10.57, 4.28, 1.96
08:41 < hilipatti> nyt noi loadit on jo 14
08:42 < fysaen> puh ja mulla menee hermot alsaan
08:43 < hilipatti> :D
08:43 < hilipatti> 2 minsaa meni saada screenshotin tallennusnamikka
08:44 < hilipatti> load average: 18.41, 12.48, 6.27
08:44 < hilipatti> ei ihan joka jätkäl ole <3
08:44 < fysaen> heh..
08:44 < fysaen> no nytten on sitten uusin alsa ja äänikortti ei toimi vieläkään kokonaan
08:45 < fysaen> helvetin c-median piiri :D
08:48 < hilipatti> :(
08:48 < fysaen> no niin nytten ei toimi enää ees koko äänet
08:48 < fysaen> huoh
08:48 < fysaen> tai amarokissa toimii äänet muuten ei
08:51 < fysaen> hmm pitääköhän sitä kokeilla feistyä
08:52 < fysaen> ei kai siinä muukaan auta
08:59 -!- Lex__ is now known as Lex
09:00 < Lex> hilipatti: </3</3</3
09:00 < Lex> vois kyl lähtee pois, tääl on tylsää
09:00 < hilipatti> TISSILEXXXXX
09:00 < hilipatti> nyt on uudet loadiennätykset
09:00 < hilipatti> 19
09:00 < Lex> aika vähän
09:00 < Lex> joku 85 on mun
09:02 < Lex> pistä phpsysinfo ja refreshaa sitä silleen uusiks vaan koko ajan ni johan nousee
09:02 < Lex> pyydä Seriffiltä apua jos et onnistu
09:03 < Lex> joo vois lähtee
09:04 < hilipatti> :D
09:12 < Dotti> 19:12:06 up 22:28, 2 users, load average: 253.19, 279.12, 127.27
09:12 < Dotti> ;<
09:16 < hilipatti> wtf
09:25 -!- rengel [~Mikko@a88-115-108-43.elisa-laajakaista.fi] has joined #ubuntu.fi
09:40 < Seriffi-> huh :D
09:59 < fysaen> :D
10:00 -!- _GoRDoN_ [~heikki@line-5529.dyn.kponet.fi] has joined #ubuntu.fi
10:00 -!- fysaen [fysaen@fysaen.users.quakenet.org] has left #ubuntu.fi []
10:19 -!- freq [freq@dsl-olubrasgw1-ff22c100-216.dhcp.inet.fi] has joined #ubuntu.fi
10:31 -!- Basher [~Arttu@olenartu.users.quakenet.org] has joined #ubuntu.fi
10:37 -!- Seriffi- [~Seriffi@a88-113-23-239.elisa-laajakaista.fi] has quit [Read error: Operation timed out]
10:40 -!- MonGooli [~mongooli@MonGooli.users.quakenet.org] has joined #ubuntu.fi
10:41 -!- adval [~zir@z20.ip4.netikka.fi] has joined #ubuntu.fi
10:42 -!- Seriffi- [~Seriffi@a88-113-23-239.elisa-laajakaista.fi] has joined #ubuntu.fi
11:00 -!- moreless [~heli@e81-197-75-59.elisa-laajakaista.fi] has joined #ubuntu.fi
11:01 -!- rengel [~Mikko@a88-115-108-43.elisa-laajakaista.fi] has quit [Ping timeout]
11:11 -!- hilipatti [~hilipatti@cs169113.pp.htv.fi] has quit [Read error: EOF from client]
11:12 -!- hilipatti [~hilipatti@cs169113.pp.htv.fi] has joined #ubuntu.fi
11:13 -!- hilipatti [~hilipatti@cs169113.pp.htv.fi] has quit [Read error: EOF from client]
11:13 -!- hilipatti [~hilipatti@cs169113.pp.htv.fi] has joined #ubuntu.fi
11:24 -!- sleksa [~leo.hamal@dsl-hkigw7-fecadc00-171.dhcp.inet.fi] has joined #ubuntu.fi
11:32 -!- Seriffi- [~Seriffi@a88-113-23-239.elisa-laajakaista.fi] has quit [Read error: Operation timed out]
11:35 -!- moreless [~heli@e81-197-75-59.elisa-laajakaista.fi] has quit [Quit: Lähdössä]
11:39 -!- Seriffi- [~Seriffi@a88-113-23-239.elisa-laajakaista.fi] has joined #ubuntu.fi
11:54 -!- McLeso [~sipe@dyn-sparknet-utu.utu.fi] has joined #ubuntu.fi
12:00 -!- McLeso [~sipe@dyn-sparknet-utu.utu.fi] has quit [Ping timeout]
12:16 -!- McLeso [~sipe@dyn-sparknet-utu.utu.fi] has joined #ubuntu.fi
12:32 -!- N44mis [~N44mis@dsl-aur-fec8dd00-173.dhcp.inet.fi] has joined #ubuntu.fi
12:57 -!- McLeso [~sipe@dyn-sparknet-utu.utu.fi] has quit [Signed off]
13:14 < hilipatti> saako sessionsist alkaviin ohjelmiin jotenki määriteltyä että ne aukee keskelle ruutua ? :P
13:14 -!- WildPoop [CasaNova-@87.94.13.24] has joined #ubuntu.fi
13:14 < WildPoop> Iltoja
13:15 < hilipatti> öitä
13:15 < box> päivää vaan
13:15 < WildPoop> On muuten pitkä aika siitä ku oon täällä viimeks pyöriny...
13:15 < hilipatti> ja nyt sulla on taas joku ongelma ja palaat ? :p
13:15 < box> tervetuloa takaisin sit vissiin
13:15 < WildPoop> Ei :D:D Kun tässä kohta ajattelin taas alkaa pyörittelemään linuxia :D:D
13:15 < WildPoop> Kunhan työpaikalla eka rakennan koneen :P
13:16 < hilipatti> kuulostaa lupaavalta
13:16 < box> kyllä
13:16 < WildPoop> Oon työharjottelussa kierrätyskeskuksella :D:D Kootaan ihmisten/koulujen pois heittämistä koneista kunnolisia ja myydään
13:17 < box> tai otatte omaks
13:17 < box> kätevää
13:17 < WildPoop> Tai no kunnollisia ja kunnollisia, 700-1000mhz prossulla ne lähtee
13:17 < hilipatti> aijaa suomessaki on sellasia
13:17 < WildPoop> On ainakin täällä perseessä missä asun
13:17 < hilipatti> asennatteko niihin linuxit ja sit myytte? :p
13:18 < WildPoop> Jonkun 1G prossu, 30g kovalevy ja 512 muistia aattelin rakentaa
13:18 < WildPoop> Ei, ihan winukkaa isketään, 98 tai 2000 on joka koneessa
13:18 < hilipatti> aitona jopa ? :d
13:18 < WildPoop> Juuh, tai no 98 saa myydä ilman lisenssiä :D:D
13:19 < WildPoop> Mut sinne tulee niitä koneita just kaikista laitoksista niin niissä on 2000 lisenssi kiinni
13:19 < hilipatti> kerää nopee viruksia ja roskaa sellaset
13:19 -!- Oz3 [~oz3@a88-113-207-87.elisa-laajakaista.fi] has joined #ubuntu.fi
13:19 < hilipatti> seuraava kysymys: kova palkkataso? :d
13:19 < WildPoop> Eläs nyt, myö asennetaan joka koneeseen Avasti ja AdAware
13:20 < hilipatti> tosin toi kuulostaa oikeesti siistiltä hommalta
13:20 < WildPoop> Niin aattelin tänne tulla jo lämmittelemään ihmisiä miun ongelmien varalta :D
13:20 < hilipatti> <3
13:20 < Slider> hilipatti, eise oo sitä
13:20 < WildPoop> Tiiän, lämmittää ihan liikaa
13:20 < Wobi> mil hinnal niit myydää sit?
13:20 < Slider> kohtuu perseestä asennella jotai ysikaseja sunmuuta paskaa johonki vanhoihi romuhi
13:21 < WildPoop> Noh ootas... Olisko jotain 98 koneet lähtee 20-30e ja sisältää näppäimet ja hiiren
13:21 < Wobi> :)
13:21 < WildPoop> 2000 koneet lähtee johonkin 40-60
13:21 < WildPoop> Riippuu jonkun verran sisällöstä :D
13:22 < WildPoop> Paras päivä on se ku sitä romua tulee sinne :D:D Joka ikinen työntekijä on kaivelemassa löytöjä :D
13:22 < Dotti> :I
13:22 < WildPoop> Sinne on itse asiassa tullu lähiaikoina jonkun verran noita pentti4 emoja...
13:23 < Wobi> :I
13:23 < hilipatti> Slider: kyl koneiden asentamine on siistiä :p et oo tarpeeks nörtti vaa
13:23 < WildPoop> :D:D
13:23 < hilipatti> itseasiassa*
13:23 < WildPoop> Se on ihan mukavaa, ongelmat on aina kivoja :)
13:23 < Slider> hilipatti, 98 tos kuseeki
13:23 < hilipatti> Yhteen vai erikseen? http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/kielenopas/6.1.html
13:23 < WildPoop> Laitetaan myö kuitenkin hei 98se ;)
13:23 < Slider> 98 o jo mikkiksen puolesta unohettu
13:23 < Slider> ni ei sitä tulis mihinkää enää pistää
13:24 < WildPoop> D:
13:24 < Slider> WildPoop, toi 2000 ja vanha rauta kuulostaa tavallaa iha ok touhulta
13:24 < hilipatti> Slider yhtä perseestä ne kaikki on
13:24 < WildPoop> Se on ihan ok touhua
13:24 < Slider> hilipatti, niin. mutta 98:lle kun ei oo enää tukee :/
13:24 < hilipatti> kaikki saa halvan nettikoneen sellasista
13:24 < WildPoop> Yks päivä tuli kyl semmonen ongelma jota en oo vieläkään ratkassu...
13:24 < hilipatti> no
13:24 < WildPoop> Tulin töihin niin hdd led vilkkuu koneessa...
13:24 < WildPoop> Eikä kone käynnisty...
13:25 < WildPoop> Vähän oon ulalla sen kanssa :D:D
13:25 < hilipatti> :D
13:25 < hilipatti> ootko tarkistanu et se on kytketty kunnolla
13:25 < box> piuhat kunnolla kiinni
13:25 < hilipatti> siin voi olla joku häiriö
13:25 < WildPoop> Ja siis edellisenä päivänä se pyöritti ihan nätisti 98:a
13:25 < box> ja jos ei toimi ni toisella kovolla kokeilet
13:25 < hilipatti> emo tai kovo paska
13:25 < WildPoop> Kokeilin joka ikisen piuhan koneesta, vaihdoin patterin, vaihdoin virtalähteen
13:25 < hilipatti> patterin 8D
13:25 < hilipatti> miks
13:26 < WildPoop> Emt :D Se kone valitti välillä boottauksessa et patteri _saattaa_ olla loppumassa :D
13:26 < hilipatti> eikä virtalähtees ole vikaa jos se menee biossiin :o
13:26 < WildPoop> Ei se käynnistyny se kone
13:26 < Slider> hilipatti, voi hyvinkin olla
13:26 < WildPoop> Siis virtanapin painaminen pyöräytti kerran prossun tuuletinta :d
13:26 < hilipatti> no emo paskana?
13:26 < WildPoop> Niin sitä alan epäilemään :/
13:27 < hilipatti> tälläset ongelmat on jänniä
13:27 < WildPoop> Mut en vaan halua uskoa sitä :D
13:27 < Slider> esim itellä oli kerra sillee et virtalähde ei antanu jotai jännitettä kunnolla, kone käynnisty, mut mikään kiintolevy ei tunnistunut
13:27 < hilipatti> no kokeile eri koneessa sitä kovoa
13:27 < Slider> +5 ja +12 tuli kuitenkin iha ok, mitkä menee kiintiksille
13:27 < WildPoop> :D
13:27 < Slider> toiki kohtuu mystinen
13:27 < hilipatti> äsd nyt pitää ottaa vanha kone nurkasta ja asennella siihen linux
13:27 < WildPoop> :)
13:27 < potkupaukku> ai saatanan saatana
13:27 < box> oliskin vanhoja koneita nurkissa
13:27 < WildPoop> Siellä on onneks töissä yks linux nörä jolta saan uusimman ubuntun
13:28 < hilipatti> :p
13:28 < Slider> box, miul ois 450p3 450p2 400p2 333p2 266p2
13:28 < Slider> jos tarviit :P
13:28 < WildPoop> Ja vanhassa koneessani, jonka siellä sit laitoin, oli semmonen ongelma jota ette ees usko :D
13:28 < WildPoop> Ois menny teiltäkin aikaa selvittää
13:28 < Slider> postimaksun hinnalla saat
13:28 < hilipatti> Slider: LOL :D
13:28 < Dotti> mulla ois 200mhz mmx vissiin :|
13:28 < box> njäh, oottelen tässä et pikkuveli saa aikaseks ostettua uuden ni tuo sen nykyinen jää miulle leikkikaluks :P
13:29 < WildPoop> Heitettiin viimeviikolla noin 100 p2:sta menemään :D:d
13:29 < hilipatti> mä voin alkaa myymään vohveleita postimaksun hinnal, tuotteen kunto ei ole taattu saapuessa
13:29 < hilipatti> Poop: kuole
13:29 < hilipatti> ei sellasii historiallisii muistomerkkei saa heittää pois
13:29 < Dotti> hyviä koneita hukkaan heittää ó_ò
13:29 < WildPoop> Pomo sano että niitä ei enää jaksa pitää nurkissa
13:29 < Slider> WildPoop, hyvä
13:29 < WildPoop> Pelkät prossut, pelkät prossut
13:29 < Dotti> :<
13:29 < hilipatti> :<
13:29 < Slider> oon itekki suunnitellu et heittelis noi p2:set vittuhu
13:29 < hilipatti> kuka on nylkeny rakkaan vanhan tehotykkinsä
13:29 < hilipatti> BLASPHEMY
13:30 < WildPoop> Paras prossu mikä sinne on eksyny, taitaa olla joku 2.1g pentti
13:30 < hilipatti> oho
13:30 < WildPoop> Ja muutama 1.6g pentti on varastossa... Ja ööh... Yks AMD 1,6
13:30 < Dotti> voisitki lähettää mulle sen
13:30 < WildPoop> AMD koneita/prossuja on tajuttoman vähän
13:30 < hilipatti> intel on paska
13:30 < hilipatti> sulaa iha pienil lämmöil
13:31 < WildPoop> :O
13:31 < WildPoop> No jaa no jaa...
13:31 < Slider> WildPoop, voipi johtuu ihan siitä että koulut harvemmi ostelee mitää amd rautaa
13:31 < WildPoop> AMD menee rikki ku laitat sen pöydälle, ellei alla oo pehmustetta 30cm
13:31 < hilipatti> ne ostaa osbornen pakettikoneita
13:31 < hilipatti> oon nähny varmaan miljardi Osborne hiirimattoa
13:31 < WildPoop> Osborne, pomi, compaq
13:31 < WildPoop> Lähinnä
13:31 < hilipatti> + -
13:32 < WildPoop> Siellä on kyllä hyvä olla töissä, sain uudehkon 5.1 äänikortin vitosella, ku omistaja ei tarvinnu :D
13:32 < hilipatti> oliski kova ostaa jollain 200:lla vanhoja tykkejä ja tehä niist palvelimii
13:32 < WildPoop> Ja muutenkin :9
13:32 < WildPoop> On muuten parit hubit heitetty menemään :D
13:33 < hilipatti> mikä kierrätyskeskus se on olevinaa?
13:33 < Dotti> hubeista ei oo ees verkonpainoks
13:33 < WildPoop> :D:D
13:33 < WildPoop> No lähinnä elektroniikka/kodinkoneiden kierrätyskeskus
13:33 < hilipatti> niistä pitäis tehä avaimenperii niist prossuist ja vastaavist jossei muuta
13:33 < Slider> WildPoop, miekin siivoilin yks päivä, löysin 10 avaamatonta w98sefin
13:33 < hilipatti> saa rispektii
13:33 < Slider> 9 viskasin roskii
13:33 < Slider> ja yhen otin himaa
13:33 < Slider> ku on mint
13:33 < WildPoop> :D
13:33 < hilipatti> mul onki ite tehty, kuparista, avaimenperä :)
13:33 < hilipatti> Tux komeilee siinä
13:33 < Slider> en tietystikkää IKINÄ aukase tota
13:34 < WildPoop> :D
13:34 < Dotti> emolevy ois kova avaimen peränä
13:34 < Slider> mut ompaha ny sit avaamattoman nt4 kaverina 98:ki
13:34 < box> kokoelma kasvaa
13:34 < WildPoop> nt hyrrr
13:34 < Slider> jeah
13:34 < WildPoop> Hyi perkele oksettaa pelkkä lukeminenkin
13:35 < WildPoop> NT
13:35 < hilipatti> mul on ollu koht 2 päivää koneeseen nojaamassa sipsipussi
13:35 < hilipatti> perkele ku ei kehtaa
13:35 < WildPoop> Onks se tyhjä*?
13:35 < hilipatti> avaamaton
13:35 < WildPoop> Oot puol sokee? Invalidi?
13:35 < hilipatti> Windows CE ME NT
13:35 < hilipatti> tripleboot!
13:35 < WildPoop> Me on kyllä jotain liian hienoa sekin :D
13:36 < hilipatti> hoho osta mult ME lisenssi
13:36 < WildPoop> W2000 on vieläkin käytetyin käyttis laitoksissa :O
13:36 < hilipatti> asd
13:36 < hilipatti> 2000 onki "paras"
13:36 < hilipatti> repeen jos laitokset päivittää Vistaan
13:36 < WildPoop> Se on itse asiassa ihan hyvä... Perus käyttöön...
13:37 < WildPoop> Pitää vaan ladata se 80 päivitystä ja päivityksen päivitystä
13:37 < hilipatti> kyl ubuntullaki <_<
13:37 < WildPoop> Juuh, mut sen ymmärtää jotenkin paremmin ubuntulla :D
13:37 < hilipatti> mun on kai pakko nyt pistellä toi vanha kone tuolta nurkasta pyörimään
13:38 < WildPoop> Käyttääkös kukaan amsn:ää?
13:38 < Keisari> Win2000 asennus on kyllä tuskasta kun päivityksiä on miljoona ja service packejakin pari neljä.
13:38 < Keisari> WildPoop: Juu.
13:38 < WildPoop> Hmm, onkos sen uusin versio kovinkin stabiili=?
13:38 < Keisari> Toi 0.96 ?
13:38 < Keisari> En oo päivittäny.
13:38 < WildPoop> Niin
13:38 < WildPoop> Aih...
13:38 < Keisari> Kai feistyn mukana päivittyy sit.
13:39 < WildPoop> Aikoinani itselläni, yli vuosi sitten, ollut amsn oli aika helvetin kämänen :/
13:39 < WildPoop> Kaatuili, ei sendiny tiedostoja...
13:39 < WildPoop> :(
13:39 < Keisari> Mulla oli windowsin puolella sama.
13:39 < WildPoop> Mut jostain kai luin että sitä olisi parannettu...
13:39 < Keisari> Kaatuili ja jotakin virheilmotusta anto koko ajan vaikka ignores ne, ubuntul ei oo ollu sitä.
13:39 < WildPoop> Niin mut siis miulla nimenomaan silloin oli ubuntu :D
13:40 < Keisari> Joo, tuskin se uus ainakaan huonompi on.
13:40 < Keisari> Ellei oo niinkö winamp 2.0 -> 3.0.
13:40 < Keisari> Ikinä ei voi tietää.
13:40 < WildPoop> Ja se kone minkä sanoin siellä jo laittaneeni, ei antanu asentaa windowsia ollenkaan :D:D
13:40 < WildPoop> Ubuntu meni joka kerta, 2000:n asennus jökähti
13:40 < hilipatti> ei oo kun yks näyttö mut asentelen nyt :P
13:40 < WildPoop> Tai ihan minkä tahansa winukan
13:41 < WildPoop> Sit siellä työpaikalla sain selville et se kovalevy on osittain rikki, joten windows ei siihen mene ku se ei tykkää niistä kakkasektoreista, mut ubuntu oli niiden kanssa vähän kiltimpi :D
13:41 < Keisari> :)
13:43 < WildPoop> 241. Hassisen kone - [Alangolla] Levottomat jalat
13:46 < WildPoop> No voi harmi :( Ei taida foobar:a saada ubuntulle :&
13:46 < Keisari> Amarok <3
13:46 < WildPoop> Se taitaa olla aika suosittu?
13:47 < WildPoop> Ite käytin xmms:ää
13:47 < WildPoop> Toimi ihan hyvin :)
13:48 < Keisari> Koitin sitä kanssa joskus, mut amarok oli parempi.
13:48 < Keisari> http://koti.mbnet.fi/ksiltala/kuvia/amarok/amarok5.png
13:48 < Keisari> Amarokissa on noi mediakirjasto jutut aika kattavat.
13:49 < Keisari> http://koti.mbnet.fi/ksiltala/kuvia/amarok/amarok7.png
13:49 < Keisari> Mut sit siitä saa kans tollasen pienen ikkunan.
13:49 < Keisari> :)
13:49 < WildPoop> Uu jea
13:49 < WildPoop> Aika lähelle Foobar:a _:D:D
13:49 < WildPoop> Tai oikeestaan näyttää aivan samalta
13:50 < WildPoop> Tietysti siihen et Foobar tuolta näyttää saa tehdä jo töitä
13:50 < Keisari> Joo.
13:50 < WildPoop> Ja on muuten aika jännä juttu :) Tää Foobar on suurimmilta osin erään Winanmpin koodaajan koodaama :D:D Se ei tykkää Winampista :d
13:51 < WildPoop> Halus tehä kevyemmän, ilmaisen ja vakaan soittimen
13:52 < Keisari> Winampista on kyllä tullu aika raskas ja epävakaa.
13:52 < WildPoop> Aijaa?
13:52 < WildPoop> Et aika raskas?
13:52 < Keisari> Tosi paljon ominaisuuksia joita tuskin kukaan käyttää kaikkia, vois olla hyvä jos vois enemmän vaikuttaa esim. asennuksessa et mitä osia asennetaan.
13:53 < Keisari> Onhan siitä toi lite versio mut se on taas vähän liian karsittu.
13:53 < WildPoop> Joka kerta, kun se vahingossa aukeaa, tulee tajuton mainos pommpimaan ruudulle et, "UUS WINAMP ON OLEMASSA; LATAA SE TÄÄLTÄ JA MAKSA MALTAITA SE ON IHAN ÜBER"
13:53 < Keisari> Sit uudistukset on joitakin mitä ei edes huomaa, paitsi ehkä siinä et se ei kaadu enää 6 kertaa päivässä, enää 5 kertaa.
13:54 < WildPoop> Ainoo asia mitä teen sillä on rippaaminen, siinä tosissaan on aika kattavat levyjen tiedot
13:54 < WildPoop> Kun niitä voi jokainen itse lisäillä sinne :)
13:54 < WildPoop> Ja ainaku rippaa levyn voi tulla montakin vaihtoehtoa jotka täsmää siihen levyyn ja voi valita parhaan
13:55 < WildPoop> Tosin tätä ominaisuutta ei oo ilmasessa versiossa :) Ellei tee tunnuksia siihen, sillä tarkoitetulla ohjelmalla...
13:55 < WildPoop> Mutta enhän minä semmoista
13:55 < Keisari> :)
13:57 < Keisari> Oon harkinnu nyt vakavasti ps3:sen ostoa, sit vois ehkä poistaa windowsin.
13:57 < Keisari> Ei tarvis pelien takia enää pitää sitä.
13:57 < WildPoop> :D
13:57 < Keisari> Paint.net ehkä ainut ohjelma jota haluaisin käyttää viel mut ei toimi linuxis.
13:58 < evilkin-> cod2 verkossa :'(
13:58 < WildPoop> Ite tutustuin kyseiseen ohjelmaan ku se oli MBnetin päivän ohjelma :P
13:58 < WildPoop> On aikas kätevä :)
13:59 < Keisari> Se on kyllä todella kattava ilmaseks ohjelmaks.
14:00 < Keisari> Ja helppo käyttää. Onhan gimp ilmanen ja kattava myös mut en oikeen tykkää sen käyttöliittymästä.
14:00 < WildPoop> Sama juttu
14:02 < Basher> No onhan olemassa gimpshop
14:03 < Basher> Gimp photarimaisella käyttöliittymällä
14:04 <@strawf> eio mikään erityisen häävi verrattuna kunnon photariin ja imagereadyyn
14:04 < WildPoop> :/
14:05 < Basher> Joo, en oo kokeillu
14:05 -!- WildPoop [CasaNova-@87.94.13.24] has quit [Signed off]
14:06 < Basher> Mä oon niin vähän tarvinnu kuvaeditointia, et gimp on ajanu asian oikein hyvin.
14:07 -!- Seriffi- [~Seriffi@a88-113-23-239.elisa-laajakaista.fi] has quit [Read error: Operation timed out]
14:07 -!- Seriffi- [~Seriffi@a88-113-23-239.elisa-laajakaista.fi] has joined #ubuntu.fi
14:11 <@makinen> mulle riittää tuxpaint
14:12 -!- Gagis [~Gagis@h84.ip7.netikka.fi] has joined #ubuntu.fi
14:12 -!- Gagis [~Gagis@h84.ip7.netikka.fi] has quit [Registered]
14:12 -!- Gagis [~Gagis@Gagis.users.quakenet.org] has joined #ubuntu.fi
14:12 -!- mode/#ubuntu.fi [+o Gagis] by Q
14:13 < HeGeX> http://www.wiili.org/index.php/Main_Page
14:13 < HeGeX> ei kestäny kaua :)
14:14 < HeGeX> jengi duunannu jo ajureita wiiremoteen :)
14:14 < Basher> Eiks toi oo jo aika wanha?
14:14 < HeGeX> linuxis voi käyttää :)
14:15 < Basher> Muistaakseni pari kuukautta takaperin oli DIGG:ssä
14:15 < Keisari> Julkastaanko mitään linux lehteä?
14:15 < Keisari> Kun on mac lehtiä ja windows lehtiä.
14:15 < HeGeX> ogei. toi sivu pukkaa etusivulla infoo Feb/15/07 alkae
14:16 < Basher> No :O
14:16 < HeGeX> Keisari: ruotsiks on ainaki ja engugks tottakai
14:16 <@Gagis> Keisari jossain päin maailmaa ainaki, ja red hatil ja muil on asiakaslehtiä ainaki
14:16 < Basher> Voi olla et mulla ajantaju heittää :D
14:16 < Keisari> Joono ruotsi ei suju, mut englanti olis jo riittävä. Vois kysyä r-kioskilta jos ne tilais sinne jotakin.
14:17 -!- Oz3 [~oz3@a88-113-207-87.elisa-laajakaista.fi] has quit [Signed off]
14:18 -!- Lese [~lese@dsl-tregw3-fe59f800-107.dhcp.inet.fi] has joined #ubuntu.fi
14:18 -!- Lese [~lese@dsl-tregw3-fe59f800-107.dhcp.inet.fi] has quit [Registered]
14:18 -!- Lese [~lese@KauraLese.users.quakenet.org] has joined #ubuntu.fi
14:19 < HeGeX> Keisari: oon silmäilly jotai noit lehtii mut aika sellast diibadaaba juttuu niis
14:20 < HeGeX> openoffice juttuja ja gimpistä juttuja.. tollast suht perus
14:20 <@Gagis> hmm
14:20 < HeGeX> sit saattaa olla joku random bash skripti
14:20 <@Gagis> markkinarakoa
14:21 <@Gagis> oikeen laadukkaalle suomenkieliselle linux-lehdelle ois tilaa
14:21 <@Gagis> isoista distroista jokasesta guru jne.
14:21 < HeGeX> olis siinä hyvä markkinarako
14:22 -!- McLeso [~sipe@84.250.35.61] has joined #ubuntu.fi
14:23 <@Gagis> siitä sais ihan asiaa irti. osio embedded kamalle ja linuxia pyörittäville laitteille ja x määrälle distroja omia sivuja plus yleistä asiaa. distrosota viihdyttäs lukijoita ainaki
14:23 < Keisari> Olis kyllä, jotku mikrobitin muutaman kerran vuodessa julkasemat linuxartikkelit ei oikein riitä, ja sit nekin on aika usein "näin valitset sopivan linuxin" tyylisiä.
14:23 <@Gagis> jeps
14:24 <@Gagis> vähintään harrastelijavoiminhan sellasta vois pyörittää
14:24 < McLeso> mitäs täällä suunnitellaan jotain maailman valloitusta linuxilla? :)
14:24 <@Gagis> pitää pistää korvan taa. vähintäänhän voi kattoa minkälaista työvekää sais netistä kerättyä
14:24 <@Gagis> McLeso linux-lehteä. markkinarako :)
14:25 < McLeso> aika kova idea kyl
14:25 < McLeso> mut ei sitä kukaan muu ostais ku ehkä jo linuxia käyttävät
14:25 < McLeso> tai semmoset, jotka on päättäny asentaa linuxin
14:25 < hilipatti> asdsadasd
14:26 < hilipatti> GAGIS ME PERUSTETAAN NYT NETTISIVUT
14:26 < hilipatti> asennellaan random distroja ja kirjotetaan niistä juttu <_<
14:26 < McLeso> meidän täytyy tehdä semmonen ristiretki
14:26 < hilipatti> inf hostaa
14:26 < hilipatti> +kb jossei kelpaa sille
14:26 <@Gagis> mceith pienenkin levikin lehdellä tienaa kyl
14:26 < HeGeX> Gagis: just heräsin mut kyl mul jo nyt pikkase "ideoita" pukkais millane se lehti vois olla. siin vois olla just sitä sellast "tavallisen ihmisen luettavaa" tekstiä tyyliin puolet ja sit sellast nörö infoo toine puolikas. eli tasasesti molempia. Ei liian nöröö tietty välttis. kuitenki sen verran että tavalliselle "dorkallekki" siitä saattais jotai aueta. 10% vois olla tietty tätä perus effin tyylistä tilitystä miten asiat vois ...
14:26 < HeGeX> ... mennä tällee juridisesti. mut ei liikaa sitäkää koska siit tulis helposti kuiva :)
14:26 <@Gagis> juh
14:27 <@Gagis> ei se ny mahdoton idea oo jos saa vaan pätevää väkee värvättyä
14:27 < hilipatti> nettiin on helpompi tehä :d
14:27 < hilipatti> lehteen sit ku on lukijoita
14:27 < hilipatti> <_<
14:27 <@Gagis> nojaa. netis on helpompi saada ignoree ku lehtihyllys
14:28 <@Gagis> sinänsä kyl mut nettilehtiä on enemmän ku tarpeeks
14:28 < HeGeX> meitsil olis koulutus painopinnan valmistamiseen. eli lehden layouttiin ja jne, mutta mitää toimittajaa musta ei ehkä heti saa. tarttis palkkaa toine duunari korjaa yhdyssanoja :D
14:28 <@Gagis> HeGeX Lex tai mie oikolukijaks. se onnistuu :)
14:28 < hilipatti> Kaja tulla katsomaan se kielioppi meillä! se osata hyvin
14:29 < hilipatti> nykyajan kielenopas avuks :d
14:29 < Keisari> Jos julkasis verkossa sitä ainakin ensin, ja sit jos pyörittelis jonku sopimuksen jonku puolueettoman tietokonelehden kanssa et ne julkasis joka numerossa jonku lainatun artikkelin sieltä lehden sivulta tai jotain vastaavaa.
14:29 < Basher> makinen oikolukemaan, se korjaa yhdys sana virheitä täällä muutenki niin mielellään
14:29 < Keisari> Kun mikrobitilläkin on nyt hifi lehdestä jotakin lainauksia aina.
14:29 < HeGeX> Basher: :D joo
14:29 < hilipatti> Keisari: Mikrobitti yhdistyi HIFI:in
14:29 < HeGeX> Basher: makinen kyl ottanu elämän tehtäväkseen ton äidinkielen :)
14:30 < hilipatti> hapokas!!11
14:30 -!- Eicca [~eicca@a88-112-37-123.elisa-laajakaista.fi] has quit [Ping timeout]
14:30 < Keisari> Aijaa se oli oikein fuusioituminen :)
14:30 < HeGeX> Gagis: emmä tota näe mitenkää super mahdottomana ajatuksena. ei sen lehden tarttis todellakaa heti olla mitää 100 sivua paksu
14:30 < hilipatti> LOL EICCA EVOS TAAS
14:30 < hilipatti> GG
14:30 < Basher> noh?
14:31 < hilipatti> (14:51:33) Eicca left the room (quit: Ping timeout).
14:31 <@Gagis> HeGeX jeps. pistetään korvan taa. en tiedä oisko musta toimittajaks mut kyl kirjotusintosia riittää kun mainostaa ideaa eri distrojen foorumeilla jne.
14:31 < HeGeX> Gagis: monet lehdet alottaa joko niin että pukkaa 4 kertaa vuodessa laadukkaan paksun lehden tai sitte 10 kertaa vuodes vähän halvemmalla tehdyn mutta pysyy enemmän "ajantasalla"
14:31 < hilipatti> mä voin kirjottaa mitä vaan <_<
14:31 < hilipatti> mä rupeen toimittaa helpdeskiä
14:31 <@Gagis> HeGeX jepjep
14:31 < hilipatti> fontti 120 isolla "EVO NOOB"
14:31 < hilipatti> keskelle lehteä
14:32 < Basher> Joojoo, loppuun palsta: "Hilipatti tilittää."
14:32 < Basher> Tai suoraan pääkirjotukseks
14:32 < Basher> Ei kyl pääkirjotukseks, se ilmasee koko lehden kannan johonki asiaan
14:33 < Dotti> ensimmäinen ongelma: taitto-ohjelma linuxille ;P
14:33 < hilipatti> ensimmäinen ratkaisu: koodataan oma
14:33 < Basher> Me tehäänki linux-lehti windowsilla!
14:34 < Dotti> :D
14:34 < Basher> ^^
14:34 < Slider> c64:selle on taitto-ohjelma
14:34 < Slider> voin lahjottaa raudan
14:34 < Dotti> ;<
14:35 < HeGeX> Gagis: mul on pari frendiä jotka pukkaa skeitti lehteä. esim aluks oli suomalainen lehti nimeltä "numero". sil tuli lehti 8-10 numeroo vuodes. sit toine kaveri pisti lehden pystyy joka oli nimeltä hangup, aluks se puski kerran vuodessa. sit numero "lopetti".. käytännös ne sit diilas niin että numerolta siirty siihen kaverin hangup lehteen jengiä ja nykyää vois sanoa että Hangup on entinen numero. eli jos kattoo hangup:n näkökulmasta ...
14:35 < HeGeX> ... ni homma voi lähteä liikkeelle hyvinki vaatimattomasta
14:35 < Basher> scribus
14:36 <@Gagis> HeGeX jeps
14:36 < Keisari> Se numero lehti painettiin tossa naapurissa.
14:36 < Basher> http://www.scribus.net/
14:36 < HeGeX> Keisari: ai :)
14:36 <@Gagis> kappas. basher löys :)
14:37 < Basher> Download the Latest Scribus v1.3.3.7
14:37 < Basher> Toi on enne!
14:37 < Dotti> :D
14:37 < HeGeX> :D
14:37 < Keisari> :D
14:37 < HeGeX> tahallee salee lattanu ton .7:n tonne :D
14:37 < Basher> :D voi olla
14:38 < Basher> Tolle on jopa repot
14:38 < hilipatti> mä kirjottaisin niitä wikiartikkeleitaki jos ois tunnukset
14:38 < HeGeX> meitsi vähän kokeili joskus tota scribussia ja se ei tosiaan oo hullumpi taittamiseen
14:39 < Basher> Juu, screenshotit lupaa hyvää
14:39 -!- hilipatti is now known as [VPEN]hilipatti
14:40 < Keisari> Asensin.
14:40 -!- Basher is now known as hilipatti
14:40 < HeGeX> :DD
14:40 < HeGeX> basher pisti pahan :P
14:41 < [VPEN]hilipatti> mä pistän paremman
14:41 < hilipatti> :D Nojaa, sit hilis vaan pitää tota
14:41 < [VPEN]hilipatti> mä omistan kannun #virtualpenis
14:41 < hilipatti> "jee"
14:41 < hilipatti> ^^
14:41 < HeGeX> hilis-basher. nyt sun pitää tehä hilikselle kaikkee epäkatu-uskottavaa stattia. vääriä hymiöitä ja typotat evot ja kaikki kliseet ja jne jne
14:41 < [VPEN]hilipatti> arvaa meniks Basher sult nyt
14:41 < [VPEN]hilipatti> eevokki
14:41 < hilipatti> Ei muuten menny
14:42 < [VPEN]hilipatti> k3k
14:42 < hilipatti> Se on mulla toisella clientillä varattuna
14:42 -!- HeGeX is now known as hilibatti
14:42 < hilibatti> häähää
14:42 < [VPEN]hilipatti> hommaa bounceri
14:42 < hilibatti> :P
14:42 < [VPEN]hilipatti> sit sitä toist äijää vituttaa kunnol
14:42 < hilipatti> joo :D
14:42 < hilipatti> On ollu aikeissa jo pitkään
14:42 -!- hilipatti is now known as Basheri
14:43 -!- Basheri is now known as Basher
14:43 < [VPEN]hilipatti> (15:01:22) kendiskocken: |MaT|, are u retard?
14:43 < [VPEN]hilipatti> repesin :D
14:43 < Lese> äh mikähän tässä nyt kusee silmille.. proftpd:n siirtonopeus ilman mitään encryption on silti alhaisempi kuin apachen (1mb/s), melkein sama kun SSH:lla siirtäessä (500-700kb/s)
14:43 < hilibatti> ebvo <_> \0) vithu ...
14:43 -!- hilibatti is now known as HeGeX
14:44 < Basher> Haha, varasin myös Basher2:sen alt nickin
14:44 < [VPEN]hilipatti> hoho
14:44 < Basher> THIS IS WARR!!
14:44 < Basher> -R
14:44 < [VPEN]hilipatti> se käyttää myös basher-
14:44 < [VPEN]hilipatti> eiks se lähetä ikin /msg
14:44 < Basher> Joo
14:44 < Basher> Venaas
14:44 < Basher> Niin siis Basher-:ki on mun nyt
14:45 < [VPEN]hilipatti> miten lehtiä ees painetaa
14:45 < Basher> [Basher-(God@Basher--.users.quakenet.org)] stop stealing my nick
14:45 < [VPEN]hilipatti> oon aina kuvitellu et ne on niinku tulosteet ni en tajua mihin tarvii taitto-ohjelmia <_<
14:45 < Basher> [msg(Basher-)] I'm not stealing it, i stole it.
14:45 < [VPEN]hilipatti> lol :DDD
14:45 < [VPEN]hilipatti> HAHAH
14:45 < Basher> [Basher-(God@Basher--.users.quakenet.org)] fag
14:45 < [VPEN]hilipatti> hhahah :D
14:45 <@makinen> [VPEN]hilipatti: vaihdapa nickisi säädyllisempään
14:46 < [VPEN]hilipatti> -_- pitää käyttää tätä muil kannuil
14:46 < [VPEN]hilipatti> nojoo ihasama
14:46 -!- [VPEN]hilipatti is now known as hilipatti
14:46 < Basher> makinen ^^
14:46 < Basher> respectii
14:46 < hilipatti> makinen ei vaa tykkää mun vpeniksestä :d
14:47 <@makinen> kiitos
14:47 < Keisari> www.linuxlehti.fi näyttäis hyvältä.
14:47 < Basher> #linuxlehti
14:47 < Basher> :P
14:47 < hilipatti> #virtualpenis :d
14:47 <@Gagis> tästä se lähtee
14:49 <@inf> w00t
14:51 < Lese> onko killään tietoa millä tälä proftpd:tä saisi nopeutettua vai onko vain paska ohjelma tiedonsiirtelyyn koneiden välillä?
14:51 < Lese> ja typoja löytyy..
14:51 -!- hilipatti [~hilipatti@cs169113.pp.htv.fi] has quit [Read error: EOF from client]
14:52 -!- hilipatti [~hilipatti@cs169113.pp.htv.fi] has joined #ubuntu.fi
14:52 < hilipatti> hmph
14:53 -!- VonBrimstone [~brimstone@a88-112-76-252.elisa-laajakaista.fi] has joined #ubuntu.fi
14:55 -!- hilipatti [~hilipatti@cs169113.pp.htv.fi] has quit [Read error: Connection reset by peer]
14:57 -!- hilipatti [~hilipatti@cs169113.pp.htv.fi] has joined #ubuntu.fi
14:57 < hilipatti> höh
14:57 < hilipatti> X boot ei riittäny
14:58 -!- hilipatti [~hilipatti@cs169113.pp.htv.fi] has left #ubuntu.fi []
14:58 -!- hilipatti [~hilipatti@cs169113.pp.htv.fi] has joined #ubuntu.fi
15:01 -!- hilipatti [~hilipatti@cs169113.pp.htv.fi] has quit [Read error: EOF from client]
15:01 -!- hilipatti [~hilipatti@cs169113.pp.htv.fi] has joined #ubuntu.fi
15:01 < hilipatti> lol
15:01 < hilipatti> sit kaatuu gaim
15:03 -!- Joce [joce@dsl-olugw6-fe72dc00-145.dhcp.inet.fi] has joined #ubuntu.fi
15:04 < Joce> olisko täällä täydellisiä ohjeita ssh saamikseksi ?
15:04 < Dotti> hä?
15:04 < UskoKyykka> apt-get install ssh
15:04 < Keisari> http://devnet.fi/~inf/w/index.php?title=SSH-palvelin
15:04 -!- evilkin- [~peti@193.65.209.161] has quit [Read error: EOF from client]
15:05 < UskoKyykka> Pitäisi kyllä olla (k|x)ubuntussa out of the loota
15:05 < UskoKyykka> "pitäisi"
15:05 -!- makinen changed the topic of #ubuntu.fi to: #ubuntu.fi - lämminhenkinen ja turvallinen | Wiki: http://devnet.fi/~inf/w/
15:06 -!- J0hnny- [~jusu@dsl-tregw1-fed1df00-188.dhcp.inet.fi] has joined #ubuntu.fi
15:32 -!- deisto [~deisto@55860086.adsl.multi.fi] has joined #ubuntu.fi
15:33 -!- Joce- [~joce@host-235-9.kasenet.fi] has joined #ubuntu.fi
15:42 -!- Joce- [~joce@host-235-9.kasenet.fi] has quit [Signed off]
15:44 < th> pitäisköhän Xconfigurator olla debianissa?
15:48 <@makinen> painupa helvettiin
15:48 <@makinen> (topicin hengessä ;)
15:54 <@strawf> aye :D
15:54 <@strawf> kuka ton amarokin media devicen kans o pelannu
15:55 <@strawf> saako tohon väliin heitettyä mitään encoodausta :D
15:55 <@strawf> ah
15:55 <@strawf> saahan tuohon <3
15:56 -!- Theitrem [~Theitrem@a88-114-74-105.elisa-laajakaista.fi] has joined #ubuntu.fi
15:57 < Theitrem> sanokaas joku mediaplayer joka osaa toistaa videon ja subit oikein. vlc, gxine, mplayer eikä ogle pysty siihen
15:58 <@strawf> pystyvät ne
15:58 < Theitrem> no ei mulla vaan
15:58 <@strawf> miten kykenemättömyys ilmenee
15:59 < Theitrem> no esim vlc toistaa vaan joka viidennen lauseen
15:59 < Theitrem> eri subiversioita oon kokeillu 100 kertaa
15:59 <@strawf> ootko varma et ne sun subis on kunnossa
15:59 < Makere> Theitrem, oot evottanu jotain
15:59 < Theitrem> Makere: no tiedän, mutta mitä
15:59 < Theitrem> strawf: olen
16:01 <@strawf> ihmeellistä
16:03 < Theitrem> no sano muuta
16:05 -!- Kaja [~kaja@bb-81-175-215-218.dsl.phnet.fi] has joined #ubuntu.fi
16:06 < Theitrem> no tiiättekö parempia ku uno
16:06 < Theitrem> nuo
16:06 -!- mode/#ubuntu.fi [+o Kaja] by Q
16:07 < Keisari> Theitrem: No mulla on ollu vlc:n kanssa joskus sama ongelma, joidenkin subien kanssa ei toista kaikkia rivejä mut mplayer ainakin osaa hyvin. Kato vaan et subi-tiedosto ja avi on saman nimisiä.
16:07 < Theitrem> on ne
16:07 < Slider> Theitrem, tos vlc:s et toistaa joka viidennen
16:07 < Slider> ni kato huvikses
16:08 < Slider> se toistaa ne mis ei oo skandeja :P
16:08 <@Gagis> jeps
16:08 < Slider> ite katon xinellä ku en oo jaksanu tutustuu et mikä vlc:tä riepoo
16:08 <@Gagis> eli enkoodauksesta kii
16:08 < Theitrem> oho, mplayer toimii
16:08 <@Gagis> mä en käytä irtosubeja :)
16:08 < Theitrem> wtf omg, ihanaa
16:09 < Theitrem> <3
16:09 <@strawf> jätkä valehteli :C
16:12 < th> makinen perkele
16:13 <@Kaja> Havuja perkele.
16:14 < box> mänty perkele
16:15 <@strawf> ruisperkele :-)
16:17 < Basher> öö.... perkele? ^^
16:17 < Basher> En keksiny mitään tohon eteen =(
16:17 < box> onhan siinä öö
16:17 < box> ja pari pistettä
16:18 < th> huono
16:18 < th> ihan vitun huono
16:18 <@Kaja> heikkå
16:20 <@makinen> :-D
16:22 <@makinen> pitäisköhän mennä hoitoon, koska saitte mut melkein hymähätämään
16:22 <@makinen> hymähtämään
16:23 -!- Tal-Bot [~Tal-Bot@internal.users.quakenet.org] has quit [G-lined]
16:23 -!- strawf [~strawf@juuso--.users.quakenet.org] has quit [G-lined]
16:23 < hilipatti> OWNED
16:23 < hilipatti> KAJA <3
16:24 <@makinen> kaja-rakas
16:26 -!- strawf [strawf@ncanet.fi] has joined #ubuntu.fi
16:27 < strawf> hoh
16:27 < hilipatti> gj strawf
16:27 < hilipatti> taas joku evos
16:27 < strawf> joo, minä
16:27 -!- mode/#ubuntu.fi [+o strawf] by makinen
16:27 < hilipatti> :d
16:28 <@strawf> piti tosiaan kirjoittaa cd irclogs, mutta kirjotinkin sitten irc, irssin autoconnectioni hoiti loput
16:29 <@Kaja> häh
16:29 <@Kaja> Mojcca hanit <3
16:31 < hilipatti> Kaja: http://lex.evot.us/kasidee.txt gj
16:32 <@makinen> höhö
16:32 <@Kaja> hilipatti, evvk
16:35 <@makinen> mitähän sitten
16:35 <@makinen> en uskalla mennä kotiin, koska siellä saattaa olla netti poikki
16:35 <@Kaja> hah
16:37 -!- Joce [joce@dsl-olugw6-fe72dc00-145.dhcp.inet.fi] has quit [EOF from client]
16:39 < hilipatti> ooks Kaja ihan palasina :p
16:42 -!- Lxr [~jtt87@_Jani_.users.quakenet.org] has joined #ubuntu.fi
16:42 <@Kaja> emt
16:47 -!- Lxr [~jtt87@_Jani_.users.quakenet.org] has quit [Ping timeout]
16:53 -!- Lxr [~jtt87@_Jani_.users.quakenet.org] has joined #ubuntu.fi
16:53 -!- strawf- [~strawf@30-168.adsl.lpoy.dnainternet.fi] has joined #ubuntu.fi
16:56 < raatti> hilipatti: hehe
16:57 < hilipatti> mitä :p
16:57 < hilipatti> hilitee vaan tulee
16:57 < raatti> yks kpl 8D @ tolle kasidee.txt:lle :)
16:57 < hilipatti> Kajalla 200 :o
16:57 <@Kaja> =E
16:57 < hilipatti> mul on eniten evoja, ellei quulla
16:59 < Makere> oot niin evo
16:59 < hilipatti> zz
17:00 < hilipatti> ei kun mun sanomina
17:00 < hilipatti> makinen: sun piti potkii seuraavat jotka sanoo evoa :d
17:00 <@makinen> aijaa
17:00 <@makinen> voi muuten ollakin
17:00 < hilipatti> mä oon siirtyny hapokkaaseen <3
17:02 -!- Lxr [~jtt87@_Jani_.users.quakenet.org] has quit [Ping timeout]
17:04 -!- strawf [strawf@ncanet.fi] has quit [Quit: leaving]
17:04 -!- Lxr [~jtt87@_Jani_.users.quakenet.org] has joined #ubuntu.fi
17:05 -!- strawf- is now known as strawf
17:07 < hilipatti> hilipatti@hilipatti:~$ <_<
17:07 < hilipatti> bash: syntax error near unexpected token `newline'
17:07 < hilipatti> wtf ? :D
17:10 < Basher> hapokasta
17:10 < Basher> Mua kaduttaa et sanoin ton
17:12 <@makinen> parempi olisi :/
17:13 < Basher> =(
17:17 < hilipatti> kertokaa tost mun errorist
17:17 < hilipatti> <_<
17:17 <@Kaja> Ohoh ntfs-3g 1.0
17:17 < hilipatti> Kaja: wanha
17:17 <@Kaja> hv
17:18 < hilipatti> huomaatko nyt miten teknologia jättää sut ihan metsään ku et oo enää 24-7 ottamassa sen antia vastaan?
17:18 <@Kaja> j
17:18 < hilipatti> mitä teet siel iltasi :o
17:18 <@Kaja> Nukun.
17:18 <@Kaja> Tai no metässä... pystytän ja kasaan telttaa.
17:18 <@Kaja> Sit meen vartioon ja kipinään ja sit puran telttaa taas aamul.
17:19 < hilipatti> uuh
17:29 < hilipatti> bring your daughter.... to the slaughter
17:29 <@Kaja> jeah!
17:29 < Basher> Toisaalta Kipinässä oleminen on perseestä
17:29 < Basher> -toisaalta
17:29 <@Kaja> Kivaa se on.
17:29 <@Kaja> Ainoot hetket ku ei oo kylmä.
17:29 < Basher> No puolaris joo
17:29 < Basher> kaminan kans
17:30 < Basher> mut jollain nuotiolla säätäminen
17:30 <@Kaja> =EE
17:30 < hilipatti> kekek
17:30 < hilipatti> hankkikaa selkävaivoja
17:30 <@Kaja> hömö
17:34 <@makinen> metsässä on kyl kivaa
17:34 < hilipatti> Ei oo irkkiä, roskaa
17:34 <@makinen> en olekaan taas hetkeen ollut
17:41 -!- masura [~masura@dsl-lprgw5-fedcf900-204.dhcp.inet.fi] has quit [Signed off]
17:41 <@Kaja> <Virtahepo> mitä veikkaatte saanko 64-bit toimaan CS1.6 jotenkin?
17:41 <@Kaja> 8DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
17:41 < hilipatti> :AS:DASD:DS:DS
17:41 < hilipatti> LOL
17:41 < strawf> :-)
17:41 < potkupaukku> =)
17:42 < hilipatti> Yhteen vai erikseen? http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/kielenopas/6.1.html
17:42 < hilipatti> huahuahauhuahauhau
17:46 < hilipatti> Kaja mil kannuil tollasii kysytää?
17:46 < hilipatti> #hakkerit ?
17:47 -!- strawf [~strawf@30-168.adsl.lpoy.dnainternet.fi] has quit [Registered]
17:47 -!- strawf [~strawf@juuso--.users.quakenet.org] has joined #ubuntu.fi
17:49 <@Kaja> #debian.fi @ IRCNet
17:49 < hilipatti> pitäis joinata #cs.fi
17:49 < hilipatti> hajois pää hyvin äkkiä
17:49 < hilipatti> kielikeskus luhistuis
17:49 <@Kaja> =))
17:51 < Makere> tai #matsi
17:52 < Makere> asentaako läppäriin xp vai xubuntu
17:52 < Makere> :<
17:52 < hilipatti> Xubuntu on paljon teiniXimpi
17:52 < hilipatti> äkspee on äksdee
17:52 <@Kaja> asentaako läppäri xp vai xubuntu
17:52 <@Kaja> xubuntu paljon teinix
17:53 <@Gagis> Makere ei mitään wintoosia!
17:54 < Makere> :(
17:54 < Makere> noku siin ois aito lisenssiki
17:54 < hilipatti> ja viruksia
17:56 < Makere> ja hyväl tuuril joku faija vinee jossain vaihees et asenna xp
17:56 < Makere> :(
17:56 < hilipatti> hahhah
17:56 < hilipatti> miks se vinee
17:57 < potkupaukku> se käy just netis maksaa laskut
17:57 < th> Makere hyvään läppäriin xp ja huonoon xubuntu
17:57 < potkupaukku> pystyy se tekee sen millä vaa
17:57 < Makere> koska se tai joku mun proidi käyttää sitä
17:57 < hilipatti> lol.
17:57 < Slider> Makere, ostat oman läppärin?
17:57 <@Gagis> Makere linux-kouluun vaan nobot siitä
17:57 < hilipatti> eiks ne osaa klikata sitä firefoxia auki et ne voi vedellä galzuz ihQ kommentz ja maksaa verkkopankis laskut
17:58 < Makere> potkupaukku, mut karkkina täs on että mul on parempi läppäri jota se nyt käyttää laskuihin, ni jos pistän xubuntun tohon vanhaan ni sit se alkaa vinee etten osaa ja lainaa mun parempaa jos on xp
17:58 < th> Gagis jos xp-koulu on käyty jo niin mitä suotta
17:58 < potkupaukku> kuulostipas se purkalta
17:59 <@Gagis> th taas trollaamassa
17:59 < Slider> Gagis, ainahase
17:59 < Slider> jätä "taas" pois
17:59 <@makinen> th: entä jos ei ole läppäriä?
17:59 <@makinen> mitä mä sitten teeen???
17:59 < hilipatti> yyyäää
17:59 <@Gagis> mä pistäsin powerbookkiinkin linuxin
18:00 <@makinen> byhyy
18:00 < hilipatti> kuinka moni täällä kirjottelis wikiin artikkeleita jos ne sais ne tunnukset?
18:00 < hilipatti> \O
18:00 <@makinen> joo, wiki-tunnareita jakoon
18:00 <@makinen> inf: teepä jakorasian työtäsi ja jaa meillekin
18:00 < hilipatti> dossataan inffi
18:01 -!- Frossi [~riku@a88-113-64-44.elisa-laajakaista.fi] has joined #ubuntu.fi
18:01 < Makere> /ddos inf
18:02 < Makere> oho
18:03 -!- MonGooli [~mongooli@MonGooli.users.quakenet.org] has quit [Signed off]
18:03 < hilipatti> /WinNuke inf
18:03 < hilipatti> retromeininki ftw
18:03 <@inf> laittakaa mailinne sit privaan
18:04 <@inf> prkl ku kesken wowin häiritään
18:04 < hilipatti> hoho
18:04 < hilipatti> inf käyttää Win95
18:04 < hilipatti> busted!
18:04 < Makere> hyi wow
18:05 <@inf> <3 wow
18:06 < hilipatti> inf on linuxilla pelaava wowinörtti, siitä ei paljoa nolife pahene
18:06 <@inf> NOH MIKÄ KESTÄÄ VITTU
18:06 < hilipatti> pitäs olla työtön datanomi
18:06 <@inf> hilipatti, s/linux/Mac OS X
18:06 < hilipatti> inf haluut mailin privaan? :p
18:07 <@inf> no niin tossa lukee ^
18:07 < hilipatti> k
18:07 <@inf> vittuku muista miten tonne niit tehtiin
18:08 < Makere> inf hailait
18:10 <@inf> makinen, viimenen mahollisuus
18:10 <@inf> sit menee harmaasee tulevaisuuteen
18:10 < hilipatti> hailait makinen
18:10 * inf beats makinen to the wall
18:10 -!- Huumori [~Huumori@a84-231-221-63.elisa-laajakaista.fi] has joined #ubuntu.fi
18:11 * hilipatti laughs at makinen, you fail!
18:11 < Makere> huonoi noi valmiiks tehdyt
18:12 < hilipatti> gaim on nii kämäne ettei siin oo valmiiks tehtyjä <3
18:12 <@makinen> o,O
18:12 < Makere> gaim
18:12 < Makere> :<<
18:12 <@makinen> ehdinköhän vielä
18:12 < hilipatti> hoho makinen ei kande afkaa kriittisil momenteil
18:12 <@makinen> oewoe!
18:13 <@makinen> lähetin kuitenkin epätoivossani
18:13 <@makinen> mut jospa kotio
18:13 < hilipatti> makinen saa kirjottaa mun tunnareil niin sit mun e-pointsit lisääntyy
18:13 <@inf> :C
18:14 < Makere> pyöriikö xubuntu hyvin 1.33Ghz celeron, 256MB muistii?
18:14 <@inf> vieläkö joku, vai saako jo jatkaa pelaamista?
18:14 < hilipatti> Makere tietenkin
18:14 < Makere> piti vaa varmistaa
18:14 < hilipatti> XFCE on vielä kevyt manageri
18:14 < Makere> ku en oo xubuntuu/xfcetä ennen käyttäny
18:14 <@inf> oke sit meen ->
18:15 < Makere> saaks xfcehe berylin? :D
18:15 < hilipatti> onko surullista jos en oo koskaan saanu mailia muista ku jostain rekisteröitymissäädöistä?
18:15 <@inf> on
18:15 < hilipatti> :(
18:17 -!- Takre [takre@athena.verkkomaailma.com] has quit [Ping timeout]
18:18 -!- sleksa [~leo.hamal@dsl-hkigw7-fecadc00-171.dhcp.inet.fi] has quit [Ping timeout]
18:21 -!- Takre [takre@62.237.7.7] has joined #ubuntu.fi
18:22 < hilipatti> repesin tolle Topicille
18:22 <@inf> lex on ottanu sen jutu pois sielt
18:24 -!- JoceSan [~Joce@host-55-9.kasenet.fi] has joined #ubuntu.fi
18:25 < JoceSan> mitä tehdä, kun ubuntut päivitykset jämpättävät koneen...
18:25 < JoceSan> no itkeä
18:26 < hilipatti> :D
18:26 < hilipatti> kerro tarkemmin
18:27 < JoceSan> siis
18:28 < JoceSan> se päivitti niitä 220 päivitystä ja sitten se jämppäs yhteen kohtaan
18:28 < JoceSan> onko niitä kaikkea ees pakko päivittää ?
18:28 < hilipatti> ja kone kaatu?
18:28 < hilipatti> ja mitä erroria se heitti
18:28 < JoceSan> ei kaatunut
18:28 < JoceSan> se vaan jämppäs
18:28 < JoceSan> ei liikkunut
18:28 < jerps> broidilla halvat hyvit
18:28 < JoceSan> kovokaan ei raksanuttanut
18:28 < jerps> pölliny mun konen
18:29 < JoceSan> tai sitten en päivitä ollenkaan niitä
18:29 < hilipatti> http://youtube.com/watch?v=BFP0q4qzGw4 \O/
18:29 < hilipatti> mä meen dotaa, joku muu voi helpdeskiä
18:30 < JoceSan> mäkin meen ;D
18:30 < hilipatti> Kaja: hailait herätys helpdeskiä varten
18:30 <@Gagis> JoceSan kokeiles pävittää terminaalissa
18:30 <@Gagis> sudo apt-get upgrade
18:30 < JoceSan> Gagis: juu
18:30 < JoceSan> sitäkin koitin yhden kerran
18:30 < JoceSan> toi nyt asentaa sitä uusiksi koneelle
18:30 < JoceSan> meen nyt dotaa
18:31 < hilipatti> :d
18:31 <@Kaja> fu
18:31 < hilipatti> :DD #ubuntu.fi - lämminhenkinen ja turvallinen
18:31 -!- adval [~zir@z20.ip4.netikka.fi] has quit [Ping timeout]
18:32 <@inf> hv vaa sullekki vittu
18:32 < MX1K> Joo. :)=
18:33 < JoceSan> Gagis: eli meinaat päätteeseen via ?
18:33 < JoceSan> vai ?
18:33 < hilipatti> pääte = terminaali
18:34 < JoceSan> voi sitä päätteeksi sanoa ;D
18:34 < JoceSan> joo-o
18:34 < JoceSan> vittu jaksais dotaakaan
18:35 < JoceSan> niin.. sitten kun mä sammutin koneen niin se ei mennyt työpöydälle enää...
18:35 < JoceSan> jämähti sekin vaan siihen
18:35 < hilipatti> kai nyt ku jumittaa kesken kaiken
18:35 < hilipatti> odotitko edes hetkeä
18:36 -!- Tuomela [~tuomela@adsl-215-249-241.kymp.net] has joined #ubuntu.fi
18:38 < JoceSan> odotin yli hetken :D
18:48 < Lex> inf: minkä
18:48 < Lex> berylin vai
18:48 < Lex> wiki -> beryl
18:48 < Lex> siel se on
18:51 -!- MonGooli [~mongooli@dsl-kpobrasgw1-fed5fa00-30.dhcp.inet.fi] has joined #ubuntu.fi
18:51 -!- MonGooli [~mongooli@dsl-kpobrasgw1-fed5fa00-30.dhcp.inet.fi] has quit [Registered]
18:51 -!- MonGooli [~mongooli@MonGooli.users.quakenet.org] has joined #ubuntu.fi
19:15 -!- VonBrimstone [~brimstone@a88-112-76-252.elisa-laajakaista.fi] has quit [Signed off]
19:19 < JoceSan> nyt on ubuntu asennettu uusiks
19:19 < Lex> ei ois kannattanu sanoo tota
19:20 <@Kaja> kekekekekekeke
19:21 < Lex> kekekaja
19:22 -!- sleksa [~leo.hamal@dsl-hkigw7-fecadc00-171.dhcp.inet.fi] has joined #ubuntu.fi
19:27 < JoceSan> mikä se juuritaltio tossa kiintolevyssä on ?
19:27 < Lex> no / tai sit se osio on mikä on
19:27 < JoceSan> mitä jos sen irrottaa ?
19:27 < Lex> et sä pysty
19:27 <@Kaja> hah =)
19:27 <@Kaja> Sopii koittaa.
19:27 < Lex> ainakaan sillon ku oot bootannu siihen
19:28 <@Kaja> Ei se oo juuri sillon jos se ei oo / =E
19:28 -!- sleksa [~leo.hamal@dsl-hkigw7-fecadc00-171.dhcp.inet.fi] has quit [Ping timeout]
19:28 < JoceSan> ko
19:32 -!- Joce- [~joce@host-235-9.kasenet.fi] has joined #ubuntu.fi
19:32 < Joce-> hmm
19:32 < Joce-> olisko nyt helpdesk ?
19:32 < Lex> ei
19:32 <@Kaja> =D
19:32 <@Kaja> törkee
19:32 < Lex> ei oo ikinä ollu :c
19:33 <@Kaja> Kysy ni katotaa osaaks kukaa auttaa =p
19:33 < Joce-> ilkeetä
19:33 < Joce-> ni
19:33 < Joce-> jaahas
19:33 < Joce-> ootas :D
19:33 < Lex> joo, on se parempi vaa härskisti kysyy kysymys ku ruveta kysyy et saako kysyy
19:33 < Lex> Kaja: arvaa mikä oli keskiarvo lukuaineis o/
19:33 <@Kaja> tuhat
19:33 < Lex> kolme
19:33 <@Kaja> Tääl pitäis olla toimistokäyttäytyminen =E
19:33 < Lex> no uheksan oikeesti
19:33 < Lex> :o
19:33 <@Kaja> Mul oliki enemmän hahaha.
19:33 <@Kaja> newb
19:34 < Lex> no sä olit joku haxor
19:34 < Joce-> kannattaako miten noi päivitykset tehdä ?
19:34 <@Gagis> aina
19:35 <@Gagis> ubuntuun ei tuu ku turvallisuus ja bugipäivityksiä
19:35 < Joce-> hmm
19:35 <@Gagis> tai no. kyl ihan ubuntun versiosta toiseenkin kannattaa päivittää
19:35 < Joce-> ehkä sitä pitäis koittaa päivittää
19:35 <@Kaja> =)
19:35 < Joce-> siis sudo apt-get install update
19:35 < Lex> sellaseen julkastuun versioon tulee vaan turvapäivityksiä
19:35 < Lex> Joce-: sudo apt-get upgrade
19:35 < Lex> update päivittää pakettilistat
19:36 < Joce-> kun aattelin tähän laittaa ssh
19:36 < Joce-> se on sitten erikseen ?
19:36 < Wiltsu88> pitäskö mun ladata ubuntu 6.10 ja päivittää se siihen uusimpaan?
19:36 < Lex> no siinä pärjää ihan hyvin kyllä
19:36 <@Kaja> Jos sä haluut.
19:36 < Joce-> hei
19:36 < Wiltsu88> kyllä minä tahtoa
19:36 < Joce-> päivittääkö noilla upragella tää tohon 6.10 ? :DDD
19:36 <@Gagis> Wille88 suosittelemma
19:36 <@Gagis> Joce- ei
19:36 < Joce-> ko
19:36 < Lex> Joce-: no jos sul on edgyn pakettilistat
19:36 <@Kaja> ...
19:36 < Joce-> ei oo
19:36 < Wiltsu88> no pitänee laittaa yöks latuuseen
19:36 < Joce-> mul on se otinen
19:37 <@Kaja> Miks toi wiki on tual 8D
19:37 < Lex> siks et sitä luettas ;o
19:37 <@Kaja> Luulin et intis on jäätäviä idiootteja, mut... noh...
19:37 < Dotti> täällä ne idiootit on :|
19:37 < Joce-> hhmm
19:37 < Joce-> sanoo, että 0 ladattavaa :o
19:37 < Joce-> eli se on päivittänyt
19:38 <@Kaja> Täytyy varmaa mennä AUKkii et pääsee huutaa mosille kaikki tän kanavan aiheuttamat traumat auki.
19:38 <@Kaja> =E
19:39 < Wiltsu88> mulla on tossa vieressä porukoitten kone jossa on ubuntu 6.06 saakos siihen laitettua bnc?
19:39 < Wiltsu88> omaan hostiin kokeiluun
19:39 <@Kaja> Joo.
19:39 < Wiltsu88> mites?
19:39 < Wiltsu88> laitatko komentoa ni kokeilen
19:39 <@Kaja> No ihan normaalisti.
19:40 < Wiltsu88> normaalisti?
19:40 < Wiltsu88> >:D
19:40 < Wiltsu88> :D
19:40 <@Kaja> kiesus
19:40 < Wiltsu88> :S
19:40 < Huumori> Hei millä komennolla saan amarokin biisin tietoja?
19:40 <@Kaja> Otat netist jonku bnc_ ja sit katot sen ohjeet ja noudatat niitä.
19:40 < Joce-> mitäs vittua
19:40 <@Kaja> Huumori, ootas.
19:40 < Joce-> miks tää valittaa, että "Pakettia update ei löytynyt"
19:40 <@Kaja> Ei jumalauta.
19:41 <@Kaja> Huumori, dcop amarok player nowPlaying;
19:41 -!- Harakka [~pieta@Harakka.users.quakenet.org] has joined #ubuntu.fi
19:41 < Harakka> hjälp
19:41 <@Kaja> va nu?
19:41 < Huumori> mitäs toimiiko toi G15 kanssa lcd:ssä?
19:41 < Lex> g12 lcd:n kanssa mitäää
19:41 < Lex> *15
19:41 <@Kaja> Hmm.. guugles taisin joskus nähä jotai softaa mil se toimii O_O
19:41 < Lex> Joce-: noku update-pakettii ei oo
19:41 < Harakka> kävi (taas kerran) niin että alko soimaan tuolta musiikkikansiosta yks biisi kun hiiri kävi siinä päällä ja nyt se biisi ei lakkaa soimasta
19:42 < Joce-> Lex: no mites sen hankin ?
19:42 < Harakka> kun niissä on ne "esikuuntelu" jutu
19:42 < Harakka> t
19:42 < Joce-> pitääkö sitä source.list muuttaa ?
19:42 < Huumori> on mulla siis kaikki softat millä saan juttui tohon lcd näkyyn :)
19:42 <@Kaja> Aah se sivu on alhaal tiätty <3
19:42 <@Kaja> =O
19:42 <@Kaja> omg
19:42 <@Kaja> Joce-, jumalauta kato nyt jo toi topicin linkki.
19:42 <@Kaja> MARS MARS!
19:43 < Harakka> miten saan tuon paskan hiljaseks ilman että tarvii käynnistää tää pönttö uudestaan? -.-
19:43 <@Kaja> Tapa se! =p
19:43 <@Kaja> Kemmuru - Landespede
19:43 -!- devcy [~rikuu@a88-113-142-181.elisa-laajakaista.fi] has joined #ubuntu.fi
19:43 < Harakka> Kaja: kuis?
19:43 < Lex> Joce-: miks sellanen pitäis hankkia
19:43 <@Kaja> Harakka, no öö pkill softannimi =E
19:44 <@Kaja> Kato komennol ps -A vaik lista kaikest mitä on pääl ja arvaa sen perusteel tai jotai =D
19:44 <@Kaja> Mä oon ollu liikaa metäs juttelee ATK:sta.
19:44 < hilipatti> Nautiluksesta Edit -> Preferences -> Vika Täbi -> Show thumbnails niin lähtee videot ja kaikki, sitten vielä Preview Sound Files pois
19:44 < Huumori> hei
19:44 < hilipatti> hapokkaat ihmiset -_-
19:44 <@Kaja> Meenki nukkuu =)
19:44 < Joce-> Lex: hmm
19:44 < hilipatti> teen tosta vielä wikiin artikkelin
19:45 <@Kaja> ööt
19:45 < Lex> hilipatti: </3
19:45 < Joce-> näähä
19:45 <@Kaja> hilipatti, ei kannata.
19:45 < Joce-> prkl
19:45 < Lex> eini
19:45 <@Kaja> hilipatti, tääl on kuitenki vaa tämmösii josei ketkä ei jaksa katella niit juttui =)
19:45 < Harakka> vittuku minä en tajua mistään mitään...
19:45 < Joce-> kun en saannut tota ssh:ta tähän vissiin niin pitäis olla updatet ?
19:45 < Harakka> aijai, kohta hajoaa jotain
19:45 <@Kaja> Ei saatana.
19:46 <@Kaja> Joce-, opettele eka käyttää sitä laatikkoas ja asenna sit ssh ku tiiät mitä teet =E
19:46 < hilipatti> Huumori: toimii G15 linuxilla, toolssilla. Amarokkiin on sitä varten plugin ja käytännössä saat siihe ison kellon, piste. En tiiä miten noi ylimääräset namikat remapataan joikski muiks
19:46 <@Kaja> =EEE
19:46 < Joce-> Kaja: mulla oli jo yhden kerran ssh ja nyt...
19:46 < Huumori> joo on mullaki kaikki noi samat jutut:)
19:46 <@Kaja> Mahtavaa.
19:46 < Joce-> on täällä kans gj helpdesk... -.--
19:46 < Harakka> voiskos joku kertoa mitä mun pitää tappaa ja mikä vittu sen nimi on ku minä en osaa käyttää tietokonetta saatika ymmärrä siitä mitään?
19:47 <@Kaja> Joce-, sudo apt-get install ssh-server
19:47 < hilipatti> killall nautilus :d
19:47 <@Kaja> Joce-, JA TUOLLA TOPICIN LINKISSÄ KERROTAAN SEKIN!
19:47 <@Kaja> NYT VITTU VALOJA PÄÄLLE!
19:47 -!- gosli [~ollikivi@tuomi.oulu.fi] has joined #ubuntu.fi
19:47 < Huumori> Ja saan siihen just jotain tekstii ja oon nähny kun joku on laittanu jotain linux version ja muita komentoja näkymään :)
19:47 < Harakka> kun avaa koti vitun kansion ja kaivaa musiikit sieltä ja kun hiiren laittaa musiikkitiedoston päälle niin ko tiedosto alkaa soida ja nyt se jäi soimaan
19:47 < Slider> Joce-, missä pitäs olla helppari?
19:47 <@makinen> Joce-: ollaan lämminhenkinen ja turvallinen kanava<3
19:47 <@Kaja> Meet heti vessaa peilin etee treenaa 20 minsaks ja tuut sit takas juttelee.
19:47 < Joce-> E: Lukkotiedostoa /var/lib/dpkg/lock ei voitu avata - open (13 Lupa evätty)
19:48 < Joce-> E: Unable to lock the administration directory (/var/lib/dpkg/), are you root?
19:48 <@Kaja> Sul on monta pakettimankelijuttuu pääl.
19:48 <@Kaja> Voi olla vaa yks kerrallaa =E
19:48 < Joce-> hmm
19:48 <@Kaja> Ja toi sudo on aika olennainen kans.
19:48 < Slider> siitä kyl propsit makiselle ja kajalle et tää o ainut linuxaiheinen kanava missä tollasista tyhmistä kysymyksistä ei tuu fudua iha välittömästi.
19:48 < Lex> Slider: on vai :o
19:49 <@Kaja> Lähel kävi.
19:49 < hilipatti> Slider: ja minä huudan evoa
19:49 < Lex> Slider: ei gentooskaa saa mut siel saa ku puhuu linuxista sit
19:49 <@Kaja> Musta on intissä tullu kova ja kylmä.
19:49 -!- sleksa [~leo.hamal@dsl-hkigw7-fecadc00-171.dhcp.inet.fi] has joined #ubuntu.fi
19:49 <@Kaja> Siäl ei paljoo katella tommosta.
19:49 < Lex> leiju :p
19:49 < hilipatti> Kaja: me ollaan nyt samixii
19:49 <@Kaja> =E
19:49 < Slider> Kaja, sovella sitä täälki jooko :P
19:49 <@Kaja> Tulis ihan vitusti järjestymisharjotusta tommosest.
19:49 < hilipatti> no ei noit tarvi fuduttaa ku voi vaa huutaa "evo noob googleta"
19:50 <@Kaja> Harmi et irkin välityksel ei saa semmost samaa efektii et "opettele tai kärsi".
19:50 < hilipatti> :D
19:50 < hilipatti> ddos gogo
19:50 <@Kaja> JOKO SE ALKAA SUJUU TAI SIT SITÄ HARJOTELLAA NIIN KAUAN ET SE SUJUU!
19:50 < Slider> Lex, no gentoossa ei tapahu näipaljoo, eikä siel oo tyhmien kyselijöitäkään näinpaljoo :P
19:50 < Lex> ei enää joo
19:50 < hilipatti> no kaikki evokit on siirtyny ubuntuun
19:51 < gosli> heh, tässä sit saapuki seuraava tyhmien kyselijä
19:51 <@Kaja> gosli, ammu vaan =b
19:51 < Harakka> missä on Quu kun sitä tarvitaan?
19:51 < Harakka> keskellä mettää
19:51 <@Kaja> Harakka, intissä? =D
19:51 <@Kaja> hah
19:51 < gosli> pitäs vaan eka keksiä vähän miten tän esittäis
19:51 <@Kaja> Niinpä.
19:51 < Harakka> tiistaihin asti keskellä korpea
19:51 < Harakka> argh
19:51 <@Kaja> Itehän olin just viikon metäs =)
19:51 < Slider> gosli, kannattaa alottaa vaik "terve","moips","päivää"
19:51 < gosli> ei meinaa systeemi pysyä pystyssä puolta tuntia pitempää
19:52 <@Kaja> En haluis kehuu mut sain kaks kuntsarii ja mitalin =E
19:52 < gosli> sen verran oon saanu selville, että vois mp3-soitosta johtua
19:52 < Harakka> runkkarit hei
19:52 <@Kaja> Paikalla.
19:52 < Harakka> auttakaa nyyppää
19:52 <@Kaja> =E
19:52 < Harakka> hajoo pää tähän
19:52 < hilipatti> Harakka minkä kanssa
19:52 <@Kaja> Sammuta se pönttö ja mee nukkuu, nii mäki teen =p
19:52 <@Kaja> moimoi
19:52 < hilipatti> killall nautilus
19:52 < hilipatti> gege
19:53 < Harakka> 20:08:54 < Harakka> kun avaa koti vitun kansion ja kaivaa musiikit sieltä ja kun hiiren laittaa musiikkitiedoston päälle niin ko tiedosto alkaa soida ja nyt se jäi soimaan
19:53 -!- Joce- [~joce@host-235-9.kasenet.fi] has quit [Quit: Lost terminal]
19:53 < hilipatti> ctrl alt backspace ja sit teet kuten sanoin
19:53 < hilipatti> johan mä kerran sen sanoin
19:53 < Harakka> -.-
19:53 < hilipatti> Harakka: (20:06:21) hilipatti: Nautiluksesta Edit -> Preferences -> Vika Täbi -> Show thumbnails niin lähtee videot ja kaikki, sitten vielä Preview Sound Files pois
19:54 < hilipatti> äläkä vinee että ne on sulla suomeks koska ne on ihan samassa paikassa <_<
19:54 -!- Tal-Bot [~Tal-Bot@internal.users.quakenet.org] has joined #ubuntu.fi
19:55 < Harakka> en edellenkään osaa tehdä tietokoneella mitään sen monimutkasempaa kun selata intternettiä ja evottaa
19:55 < hilipatti> en voi paremmin tota vääntää kuvaamatta videota asiasta
19:55 < hilipatti> nautilus on se sun file manageris -_-
19:55 <@makinen> nyypät<3
19:55 <@makinen> olette söpöjä
19:56 < hilipatti> makinen: <3
19:56 <@makinen> siks mäkin olen täällä
19:56 < hilipatti> makinen etkä sä anna mun ees huutaa evoa
19:56 <@makinen> sekin vielä
19:56 < Harakka> ei mun tarvi osata käyttää konetta ku oon periaatteessa kihloissa Quun kanssa
19:56 < Harakka> se tekee sen mun puolesta
19:56 < strawf> :D
19:56 < hilipatti> miks rupesit avautumaan, kerro toimiiko ohje vai ei
19:56 < strawf> Harakka käyttää käyttöliittymänään Quuta
19:56 -!- mode/#ubuntu.fi [+o strawf] by makinen
19:57 <@makinen> :L
19:57 <@strawf> sä se jaksat :-)
19:57 < hilipatti> mode +o hilipatti <_<
19:57 <@makinen> njääh
19:57 < HeGeX> kaikki ohjelmat hihkuu "cannot allocate memory" :S
19:57 <@makinen> onkohan Quu hyvä käyttöliittymä
19:57 <@makinen> pitäisköhän joskus ladata ja kokeilla
19:57 < Harakka> ainoastaan minä saan käyttää Quuta
19:58 < hilipatti> makinen: se huutaa evoa kun et osaa
19:58 < gosli> pitääpä laittaa rhythmbox päälle ja ottaa sekkarilla aikaa kuinka kauan se/koko kone pysyy pystyssä
19:58 < hilipatti> gosli: miks et kokeile niiden koodekkien uudelleenasennusta tai tutki että onko sun äänikortillas ongelmia? ts. googleta.
19:58 < gosli> juu sitähän tässä yrittelen
19:59 < hilipatti> tekee tai ei tee, ei ole yrittämistä
20:00 -!- Lxr [~jtt87@_Jani_.users.quakenet.org] has quit [Signed off]
20:02 -!- joce [~joce@host-235-9.kasenet.fi] has joined #ubuntu.fi
20:02 < hilipatti> mä meen taas peliin, helpdesk kiinni tunnin
20:04 < joce> katos prkl
20:04 < joce> rupes tekee jotain
20:05 < joce> lukeeko tuolla wikissä, mikä noitten pakettien idea on linuxissa ?
20:06 <@makinen> minkä pakettien?
20:06 < hilipatti> voi jööses :D
20:06 < joce> siis päivitys
20:07 < joce> pakettilista mikä lie :D
20:07 < Dotti> ó_ò ?
20:07 < joce> toi update komento
20:07 < tme> kai pakettien omilla sivuilla on changelog?
20:07 < hilipatti> apt-get on debianille kehitetty ohjelma- ja päivitysjärjestelmä jonka tarkotuksena on helpottaa päivitysten ja ohjelmien asennusta. ettei tarttis netistä kaikkea hakea ja painaa next next.
20:07 < joce> ko
20:07 < joce> kiitti
20:07 < hilipatti> sun tarttee vaan kirjottaa sudo apt-get ohjelma niin se lataa sen sulle eikä tarvii ettiä jotain .exejä <_<
20:08 < joce> toivottavasti nyt ei jämähdä kone näitten upgrade hommas
20:08 -!- Huumori [~Huumori@a84-231-221-63.elisa-laajakaista.fi] has quit [Read error: EOF from client]
20:11 -!- MonGooli [~mongooli@MonGooli.users.quakenet.org] has quit [Read error: Connection reset by peer]
20:20 -!- sleksa [~leo.hamal@dsl-hkigw7-fecadc00-171.dhcp.inet.fi] has quit [Ping timeout]
20:24 -!- Eicca_ [~eicca@a88-112-37-123.elisa-laajakaista.fi] has joined #ubuntu.fi
20:24 -!- Makere [~mak@Makere.users.quakenet.org] has quit [Ping timeout]
20:25 < rottis> hilipatti, voivoi jäiks yks sana välistä :O
20:25 -!- sleksa [~leo.hamal@dsl-hkigw7-fecadc00-171.dhcp.inet.fi] has joined #ubuntu.fi
20:28 < Harakka> rottis: pane sitä, lujaa -> ,
20:28 -!- Makere [~mak@Makere.users.quakenet.org] has joined #ubuntu.fi
20:28 < rottis> aha :D
20:29 -!- devcy [~rikuu@a88-113-142-181.elisa-laajakaista.fi] has quit [Quit: Ex-Chat]
20:41 < Makere> mistä xfce:ssä vaihettiin näytön tarkkuus
20:41 < Makere> en osaa
20:45 -!- devcy [~rikuu@a88-112-75-7.elisa-laajakaista.fi] has joined #ubuntu.fi
20:52 < hilipatti> Makere: terminaalist
20:52 < hilipatti> googleta se komento
20:52 <@Gagis> xrandilla?
20:55 -!- evilkin [~peti@85-23-29-34-Torikatu-TR1.suomi.net] has quit [Signed off]
21:04 < devcy> hei
21:05 -!- evilkin [~peti@85-23-30-79-Torikatu-TR1.suomi.net] has joined #ubuntu.fi
21:05 < devcy> gnome-vlc vai vlc
21:05 < devcy> kumman otan :D
21:05 < devcy> gnome teema siis
21:05 < devcy> mulla
21:06 < devcy> vlc playerist puhun siis :P
21:06 < hilipatti> -_-
21:06 < hilipatti> otappa se mikä näyttää paremmalt
21:10 -!- evilkin [~peti@85-23-30-79-Torikatu-TR1.suomi.net] has quit [Read error: EOF from client]
21:11 -!- evilkin [~peti@85-23-30-79-Torikatu-TR1.suomi.net] has joined #ubuntu.fi
21:17 -!- noseferatu_ [~nose@dsl-lprgw5-fed6f900-122.dhcp.inet.fi] has joined #ubuntu.fi
21:17 < devcy> tietääks joku mitä viallaku kokoaja ottaa taustakuvan pois?
21:18 < devcy> tai esim bootates
21:18 < devcy> ja äskenku kävin suihkus ni oli taas vaihhtunu tausta siihe ruskeesee (ei mitään)
21:18 < devcy> kuvaan
21:28 -!- wzardd [~wzardd@cs78137055.pp.htv.fi] has quit [Read error: Connection reset by peer]
21:37 < Makere> lähti muute yllättävän kivuttomasti mun wlan kortti toimii
21:38 < Makere> joskus 5.10 kubuntulla koitin säätää monta tuntii ja ei toiminu
21:38 < Makere> nyt ei tarttenu säätää yhtää
21:46 -!- toyman [~tomppa89@cs181125021.pp.htv.fi] has joined #ubuntu.fi
21:48 < hilipatti> niin se linux kehittyy
21:48 <@strawf> le_developés
21:53 < Kamzi> ja ite en oo vieläkään saanu toimimaan wlania ubuntussa :F
21:53 -!- sleksa [~leo.hamal@dsl-hkigw7-fecadc00-171.dhcp.inet.fi] has quit [Ping timeout]
21:53 <@makinen> mulla ei ole koskaan ollut wlania
21:54 -!- sleksa [~leo.hamal@dsl-hkigw7-fecadc00-171.dhcp.inet.fi] has joined #ubuntu.fi
21:54 < Kamzi> piti kokeilla jos ois saanu soft ap:n tehtyä tolla ubuntulla mut ei onnannuš
21:54 <@makinen> mullakin on se projektina :p
21:54 < Kamzi> kerro sitte ku oot onnistunu :P
21:54 <@makinen> pari päivää sitten sain mini-pci-kortin
21:54 <@makinen> vielä pitäisi lykätä koneeseen kiinni ja säätää niin perkeleesti
21:55 < Kamzi> mulla ei näy wlan kortti ees tuolla verkkoasetuksissa :O
21:55 <@makinen> http://hppry.org/serendipity/index.php?/archives/766-V-lehden-sensuroitu-artikkeli.html
21:55 <@strawf> itsesensuroitu*
21:58 <@makinen> hm?
21:59 <@strawf> ärsyttää, kun joka paikassa toitotetaan tota SENSUROITUa niin, kuin jokin korkeampi taho sen olisi vetänyt pois, vaikka oikeasti itse vetivät lehden pois :<
21:59 -!- toyman [~tomppa89@cs181125021.pp.htv.fi] has quit [Ping timeout]
22:00 -!- toyman [~tomppa89@cs181125021.pp.htv.fi] has joined #ubuntu.fi
22:02 -!- sleksa [~leo.hamal@dsl-hkigw7-fecadc00-171.dhcp.inet.fi] has quit [Ping timeout]
22:03 -!- joce [~joce@host-235-9.kasenet.fi] has quit [Signed off]
22:08 -!- MonGooli [~mongooli@MonGooli.users.quakenet.org] has joined #ubuntu.fi
22:14 < Makere> saaks xfce:hen jotain pienempää skinii
22:14 < Makere> vie noi palkit liikaa tilaa :<
22:21 -!- toyman [~tomppa89@cs181125021.pp.htv.fi] has quit [Ping timeout]
22:24 -!- JoceSan [~Joce@host-55-9.kasenet.fi] has quit [Signed off]
22:27 -!- Joce [~joce@host-235-9.kasenet.fi] has joined #ubuntu.fi
22:27 < Joce> moi
22:28 <@makinen> moro
22:28 < Joce> kellään tiedossa, miten saa ääkköset toimii täs shellis ?
22:28 < Joce> siis tein oma
22:28 < Joce> n
22:28 <@makinen> oman komentotulkinko koodasit?
22:29 < Joce> hmm
22:29 < Joce> en :D
22:29 <@strawf> itsehän koodasin tänään ekan perlikoodini
22:29 <@strawf> ommuute aivan päin vittua tuo perlin syntaksi suoraan sanoen
22:37 <@makinen> http://www.hs.fi/talous/artikkeli/1135225348907
22:37 <@makinen> onpa söpöjä kiinalaisia
22:41 <@strawf> ne on oppinu sielläki, et aika on suhteellista
22:42 -!- adval [~zir@z20.ip4.netikka.fi] has joined #ubuntu.fi
22:44 -!- Tuomela [~tuomela@adsl-215-249-241.kymp.net] has quit [Signed off]
23:00 -!- Joce [~joce@host-235-9.kasenet.fi] has quit [Read error: EOF from client]
23:14 < devcy> hm
23:18 < devcy> osaisko joku neuvoa ton kiban kanssa
23:18 < devcy> siinä make kohdassa kusee
23:18 <@strawf> mitä se valittaa
23:19 -!- ak- [ak@kofeiini.riippuvu.us] has quit [Ping timeout]
23:19 < devcy> make: *** Kohteita ei ole annettu, eikä makefileä löytynyt. Seis.
23:19 < devcy> ton sivun ohjeiden mukaa siis tein
23:19 < devcy> mikä topicissaki on
23:20 < devcy> tietäiskö joku? :'(
23:21 -!- Balthamaisteri [baltha@g0atse.com] has quit [Read error: EOF from client]
23:24 -!- Balthamaisteri [baltha@g0atse.com] has joined #ubuntu.fi
23:25 -!- Joce [~joce@host-235-9.kasenet.fi] has joined #ubuntu.fi
23:25 < Joce> hmph
23:26 -!- ak- [ak@kofeiini.riippuvu.us] has joined #ubuntu.fi
23:27 < Joce> onko kellään tietoa miten tässä saa ääkköset toimimaan ? :D
23:27 <@makinen> hyvin näkyy
23:28 <@Gagis> Joce mikäs niis kusee?
23:35 -!- J0hnny-_ [~jusu@dsl-tregw1-fed1df00-188.dhcp.inet.fi] has joined #ubuntu.fi
23:35 -!- J0hnny-_ [~jusu@dsl-tregw1-fed1df00-188.dhcp.inet.fi] has quit [Read error: Connection reset by peer]
23:35 -!- Gagis [~Gagis@Gagis.users.quakenet.org] has quit [Signed off]
23:37 -!- Kuljukka [~kuljukka@a84-230-199-43.elisa-laajakaista.fi] has joined #ubuntu.fi
23:42 -!- Joce is now known as Joce-
23:45 -!- Joce- is now known as JoceSan
23:45 -!- JoceSan is now known as Joce
23:46 -!- Frossi [~riku@a88-113-64-44.elisa-laajakaista.fi] has quit [Signed off]
23:54 -!- Joce [~joce@host-235-9.kasenet.fi] has quit [Read error: EOF from client]
23:55 -!- devcy [~rikuu@a88-112-75-7.elisa-laajakaista.fi] has quit [Quit: boot]
23:58 -!- devcy [~rikuu@a88-112-75-140.elisa-laajakaista.fi] has joined #ubuntu.fi